Non atoparás nos poemas territorios íntimos. Certo é que se debuxan, iso si, alixeirados, coa excepción dun en que se mostra resistencia a carecer de espazo de identidade. O nº 2, intitulado “Costumes”, non quere permanecer no anonimato. En fin, con esta salvidade, os textos fan unha mistura do relativo co constante, subliñan o etéreo dos sentimentos universais de quen habitamos este planeta, para experimentar con eles no laboratorio da expresión. É o froito condensado dalgúns vivires espremidos.
No proceso de elaboración -como na lentitude do facer unha boa augardente-, unha pinga caeu no chan e axudou ao artesán a comprender a importancia do circunstancial. Os acós e os acolás non deixan de ser labirintos con moitas entradas e só unha saída.
A escrita reflicte ontes rapsódicos que hoxe pousan nuns repousos de amor, de perspectivas xeométricas, de camiños e lameiras entroncadas nos adentros, coa maxia e a imprevisibilidade dun mañá desexable.
Non hai nada que non se corresponda con algo e todo é dalgunha parte, aínda que a liberdade creativa dispón ao seu antollo e coa súa querenza.
Non sei se algún camiño nos leva a paraísos perdidos, imaxinados ou imaxinarios, mais sei que a escolla é de cada quen. As encrucilladas son posibilidades abertas, aínda que lles chamemos destino para achegármonos á realidade.
Todo forma parte da procura constante que desde sempre facemos os seres humanos.
Unha refoleada de vento fixo voar todo o traballo. Espallados polo chan, recollín un dos poemas que pousou cara abaixo. Sentín que debía publicalo.
A ONDE VAN?
Os suspiros son doces sopros, son aire
a onde van?
Algúns móvense coas nubes
harmoniosos, suaves, resistentes,
sensuais. Uns son como aguias
voando á espreita; outros como mouchos de ollos seguidistas
erguidos naquel nocturno de lúa chea
que coa súa áurea vermella silenciou o barullo do xentío no lindo miradoiro da Pena Tombada
Outros quedan enguedellados,
como na malla dun tramallo ou dunha silveira
por aqueles que os precederon e obrigados
a convivir no día a día nun regueiro de amor,
ou de rebumbios apaixonados de sol, area e sal.
Tamén na casa das bonecas,
volvín a escoitalos
na compaña de quen nega ser obxecto de propiedade
E mentres Ibsen
desenvolve a trama familiar,
sobe a miña expectación
pola historia e o seu desenlace,
namentres ti,
sementas na amizade
con palabras de acó e acento de acolá,
Algúns son culebreiros como as bichas
que a forza descontrolada da mecánica modernista, elimina da súa existencia.
Outros levantan voo chegando ás alturas
dos cumes que rodean o val das Facendas,
coas súas igrexas de catro almas entregadas e posuídas pola súa fe,
Mulleres recias, desconfiadas de presenzas
de quen sabe onde e quen sabe que,
vomitando pobreza de inxustiza na terra do seu nacer e vivir
Outros entréganse sen mais velame
que a xenerosidade dos amantes
que se saben dous e séntense un
e gozan no brinde
con viño de mil historias para ocasión merecedora,
de praceres desbocados e abalos en soños de independencia
que aínda hoxe teñen envoltura
de excitación permanente, como no conto que nunca remata
Defumándose polas néboas da destrución artística
o buraco na parede aniña un acó case inaccesible
que nos deixa mirar un plácido acolá cheo da vida emerxente
no que misturan outros suspiros,
algúns son queixumes,
algúns esperanzas sombrías,
algúns, talvez, cantareiras da luz,
e da ledicia.
E así, antes de poñer rumbo aos vagamundos,
regresamos ás preguntas
e respostas na encalmada de cada adentro
cun ata pronto, á vez que silenciamos un novo desexo
na despedida,
mentres un suspiro estremecedor
déixase oír na terra e no ar,
os nosos depositarios momentáneos,
Fermín Paz